NALEŚNIKI Z SEREM



Łatwe w przygotowaniu i niezawodne naleśniki, które świetnie nadają się na popołudniowy deser. Choć są delikatne i mięciutkie, dzięki zawartości oleju nie przywierają do patelni i łatwo dają się odwracać. 
Posmarowałam je pysznym nadzieniem z twarożku, którego smak wzbogaciłam ziarenkami wyłuskanymi z wanilii. Uformowałam w trójkąty i podsmażyłam z obu stron na rozgrzanym maśle. Każdą porcję ozdobiłam domową bitą śmietaną i podałam z rozgniecionymi z cukrem truskawkami. 
Naleśniki można przygotować wcześniej i do czasu podania przechowywać w lodówce.

SKŁADNIKI / 10 sztuk
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1 szklanka mleka
  • ³⧸₄ szklanki wody mineralnej 
  • 2 jajka
  • 4 łyżki oleju roślinnego lub roztopionego masła
  • szczypta soli
NADZIENIE
  • 500 g gładkiego twarogu 
  • 2 jajka
  • 2 łyżki cukru 
  • ziarenka wyłuskane z 1 laski wanilii
DO PODANIA: rozgniecione z cukrem świeże truskawki, bita śmietana
WYKONANIE
  • NALEŚNIKI: Do miski przesiewamy mąkę, dodajemy sól, mieszamy. Wlewamy mleko i olej, wbijamy jajka. Mieszamy rózgą lub miksujemy do uzyskania gładkiej, gęstej masy. Stopniowo cały czas mieszając dolewamy wodę. Odstawiamy na czas przygotowania nadzienia (ciasto lekko zgęstnieje). 
  • Łyżką wazową nabieramy porcje ciasta i rozprowadzamy po dnie, dobrze rozgrzanej patelni z nieprzywierającą powłoką. Smażymy z obu stron do lekkiego zrumienienia. Układamy w stosik na dużym talerzu.
  • NADZIENIE: Twaróg, jajka, cukier i ziarenka wanilii wkładamy do miski i rozcieramy widelcem na gładką masę (można także rozmiksować w malakserze).
  • Zimne naleśniki smarujemy nadzieniem i zwijamy w trójkąty. Podgrzewamy z obu stron na maśle (najlepiej klarowanym).
  • Przed podaniem dekorujemy bitą śmietaną. Podajemy z rozgniecionymi truskawkami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz