KASZA MANNA


Kasza manna jest dobra tylko dla dzieci?... Nic bardziej mylnego. Kasza manna to świetny pomysł na sycące śniadanie lub lekkostrawną kolację. Szczególnie dobrze smakuje latem, w towarzystwie świeżych owoców: malin, truskawek i jagód. W sezonie zimowym można podać ją z domową konfiturą, czy sokiem np. z czarnego bzu. 


SKŁADNIKI / 2 porcje
  • 1,5 szklanki mleka 
  • 1,5 łyżki cukru
  • 0,5 szklanki śmietany 30 % 
  • 3 płaskie łyżki kaszy manny
*opcjonalnie: świeże owoce, sok, czekolada, cukier wymieszany z cynamonem

WYKONANIE

  • Mleko łączymy ze śmietaną i dzielimy na pół. W części zimnego mleka rozprowadzamy kaszkę, drugą część zagotowujemy z cukrem. Do gotującego się mleka dodajemy kaszę z zimnym mlekiem i gotujemy na małym ogniu, ciągle mieszając przez ok 2-3 min.
  • Po ugotowaniu przekładamy kaszkę do schłodzonych pucharków, lub jeśli planujemy podać ją jako deser - do małych szklaneczek.
  • Chłodzimy lub serwujemy na ciepło. Podajemy ze świeżymi owocami lub sokiem. Możemy posypać wiórkami czekolady lub cukrem wymieszanym  z cynamonem.

4 komentarze:

  1. Piękne zdjęcia! Zdrowa kaszka, taką mogłabym zajadać na śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, uwielbiam kaszkę :) U Ciebie prezentuje się wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja lubię kaszę manną z dżemem śliwkowym, pycha :)

    OdpowiedzUsuń