BISZKOPT PUSZYSTY/ IDEALNY


Biszkopt pieczony według tego przepisu jest genialny i co istotne nigdy mnie nie zawiódł. Zawsze wychodzi równiutki, mięsisty i równocześnie puszysty. Wystarczy część mąki pszennej zastąpić ziemniaczaną ( co znacznie zmniejszy zawartość glutenu w cieście i spowoduje, że będzie ono miało bardziej delikatną strukturę) i zrezygnować z dodatku proszku do pieczenia (dzięki temu biszkopt nie opadnie po upieczeniu). Urośnie dzięki prawidłowo ubitym białkom. Im więcej pęcherzyków powietrza wtłoczymy do białek podczas ubijania, tym wyższe i bardziej pulchne będzie nasze ciasto.
Sam Biszkopt stanowi świetną podstawę tortów, a także ciast z galaretką, owocami  czy bita śmietaną. Za każdym razem pozwala stworzyć coś naprawdę wyjątkowego. 
Jest świetny zarówno w wersji jasnej jak i kakaowej(wystarczy 2-3 łyżki mąki pszennej zastąpić kakao).
------------------------------------------------------
SKŁADNIKI / na formę o średnicy 23-24 cm (upieczony biszkopt kroimy na 3 blaty) lub na formę o wymiarach 20x30 cm (upieczony biszkopt kroimy na 2 blaty):
  • 7 jajek (M)
  • 1 szklanka cukru, najlepiej drobnego 
  • 1 szklanka mąki pszennej, najlepiej tortowej
  • 1/3 szklanki mąki ziemniaczanej
WYKONANIE
  • Spód formy wykładamy papierem do pieczenia i zapinamy obręcz, boków nie smarujemy. Piekarnik rozgrzewamy do temperatury 170༠C, z włączoną funkcją grzanie góra/dół, bez termoobiegu.
  • Do miski przesiewamy mąkę pszenną i ziemniaczaną. Mieszamy.
  • Żółtka bardzo dokładnie oddzielamy od białek.
  • Białka wlewamy do szklanej lub metalowej misy i ubijamy na lekko sztywną pianę - początkowo na niskich, później na coraz wyższych obrotach miksera. Na tym etapie nie ubijajmy białek zbyt długo, gdyż można je "przebić". 
  • Kiedy piana stanie się lekko sztywna, stopniowo, cały czas miksując, łyżka po łyżce dosypujemy cukier. Kolejną porcję dodajemy, gdy poprzednia dokładnie połączy się z masą.
  • Od momentu gdy dodamy pierwszą porcję cukru nie ma już możliwości przebicia piany, dlatego miksujemy tak długo, aż ostatnia porcja cukru całkowicie się rozpuści.
  • Kiedy ubita piana będzie gęsta, sztywna i lśniąca zmniejszamy obroty miksera na najniższe i małymi porcjami dolewamy roztrzepane żółtka. 
  • Wyłączamy mikser i zaczynamy dosypywać przesiane mąki. Mieszamy bardzo delikatnie przy użyciu łyżki lub szpatułki, starając się nie zniszczyć delikatnej struktury piany.
  • Przekładamy do formy, wyrównujemy wierzch i wstawiamy do nagrzanego piekarnika. Przez pierwsze 20 minut nie otwieramy drzwiczek.
  • Po 35 minutach, biszkopt powinien być upieczony. Gotowość ciasta sprawdzamy drewnianym patyczkiem - powinien być suchy. 
  • Upieczony biszkopt wyjmujemy z piekarnika i energicznie rzucamy na blat (w tortownicy) z wysokości 50 cm.
  • Wyjmujemy z formy dopiero, gdy całkowicie ostygnie. Boki oddzielamy nożykiem.

167 komentarzy:

  1. Cudny, też robię bardzo podobnie :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Powiedz mi ile proszku do pieczenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dodajemy proszku do pieczenia i dlatego biszkopt nie opada po upieczeniu.
      pozdrawiam

      Usuń
  3. Bardzo zachęcający przepis:) Chciałabym go wypróbować i mam pytania:
    1) "roztrzepane żółtka" - żółtka roztrzepać mikserem? (z częścią cukru czy bez?)
    2) Czym przykryłaś wierzch biszkoptu że wyszedł taki równiutki? Pergaminem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żółtka wystarczy roztrzepać widelcem, bez cukru; cukier stopniowo wsypujemy pod koniec ubijania białk, gdy piana jest już lekko sztywna.
      Biszkopt po upieczeniu jest wysoki i nie opada dzięki dokładnemu ubiciu białek, napowietrzeniu ich; po wystudzeniu boki ciasta oddzieliłam nożykiem i odwróciłam je do góry dnem, dno formy wyłożyłam papierem do pieczenia; pozdrawiam

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  4. Zrobiłam według przepisu! :-) :-) :-) Biszkopt wyszedł naprawdę IDEALNY! 30 min pieczenia :D Polecam!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie wygląda ten biszkopt, zaraz biorę się do pieczenia , a blog do obserwowanych. Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do mnie, http://tajemnice-natury.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fajny, bardzo ciekawy blog, będę zaglądać; daj znać jak udał się biszkopt ;-)

      Usuń
  6. Witam. Biszkopt, pierwszy raz nie opadł, przepis "sprzedałam "całej rodzince. Tak w ogóle, to biszkopt znalazłam na stylowych, potem tu trafiłam, pozdrawiam serdecznie.


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że biszkopt wyszedł;-) U mnie także wszyscy pieką biszkopt z tego przepisu. Jest niezawodny. Wszystkiego dobrego :-)

      Usuń
    2. Zawsze robię z tego przepisu jest mega😊

      Usuń
  7. Właśnie upiekłam biszkopt wszystkie porcje razy dwa gdyż piekłam dużą blachę z piekarnika,wyszedł wspaniale mimo że pierwszy raz,pragnę poinformowac iż dodawałam mąkę i mieszałam mikserem na najmniejszych obrotach więc nie musi być łyżką.Super,super a tak przy okazji WESOŁYCH ŚWIĄT WSZYSTKIM

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobiłam z Twojego przepisu i biszkopt wyszedł rewelacyjny!!! Przepis podałam dalej:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba spróbuję :)
    A dlaczego mąkę przesiewamy do szklanej miski? To ma jakieś znaczenie?
    Miłego dnia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przesiewanie mąki ma na celu jej spulchnienie i napowietrzenie. W efekcie ciasto po upieczeniu jest pulchniejsze i lżejsze.

      Usuń
  10. Przepis wypróbowałam, jest idealny - najlepszy biszkopt pod słońcem :) Dziękuje i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Czemu ma służyć rzucenie biszkoptu z wysokości na blat? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chodzi o to, aby usunąć pęcherzyki powietrza, które nagromadziły się w cieście...

      Usuń
  12. Piekny ale opadl mi srodek a robilam przepis kropka w kropke...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na to czy biszkopt się uda ma wpływ wiele czynników, więc trudno stwierdzić dlaczego środek opadł ;
      - biszkopt z tego przepisu nie zawiera proszku do pieczenia i rośnie tylko dzięki ubitym białkom, ostatecznie powinien nawet podwoić swoją objetość
      - wszystkie składniki powinny mieć temp. pokojową
      - piekarnik powinien być rozgrzany, i co najważniejsze
      mąke należy bardzo delikatnie, ale dokładnie wmieszać do ubitych na sztywno białek
      jeśli piekłaś według tych zasad, to szczerze mówiąc nie wiem, co mogło być przyczyną opadnięcia środka biszkoptu.
      Może następnym razem wyjdzie idealny
      pozdrawiam serdecznie
      ania

      Usuń
    2. PANI MAGDO WINĘ ZA OPADNIĘTY ŚRODEK MOŻE PONOSIĆ WYSŁUŻONA BLACHA(FORMA ,TORTOWNICA)KTÓREJ PANI UŻYWA JEST ZWYCZAJNIE PRZEPIECZONA -PROSZĘ ZAOPATRZYĆ SIĘ W NOWĄ A NAJLEPIEJ GDYBY NIE BYŁA Z CIENKIEJ BLACHY(MATERIAŁU Z KTÓREJ JEST WYKONANA).POZDRAWIAM- DOROTA CHIJO

      Usuń
  13. Właśnie zrobiłam biszkopt, studzi się i mam nadzieje ze nie opadnie;) nie wyrosl jednak taki prościutki, wyrosl w srodku, a boki zostaly nizej, czy jest jakis sposob zeby tak sie nie działo? Pozdrawiam gaba:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak widać na zdjęciu powyżej, wystarczy ostudzony biszkopt odwrócić spodem na wierzch. pozdrawiam ;-)

      Usuń
  14. Wczesniejszy komentarz sie nie wyswietlil,takze pisze raz jeszcze. Przepis REWELACJA. Wielokrotnie sprawdzony, za kazdym razem wyszedl idealnie. Dziekuje :-) i pozdrawiam www.magialekanto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Zamiast mąki ziemniaczanej dodaję budyń, czasem tez kakao,kawę rozpuszczalną lub cappuccino, w zależności jaki smak chcę uzyskać. Biszkopt jest naprawdę puszysty i wysoki. Za kazdym razem wychodzi idealnie

    OdpowiedzUsuń
  16. Blaszkę najlepiej wyłożyć papierem czy może wysmarować masłem i bułką posypać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej wyłożyć papierem samo dno blaszki i dopiero zapiąć obręcz.

      Usuń
  17. Zrobiłam jednak na maśle i bułce i wyszedł super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czy smarowałaś też boki blaszki? Ja nigdy tego nie robię, gdyż mam wrażenie, że biszkopt po upieczeniu przykleja się do boków, co zapobiega ewentualnemu jego opadanięciu. Nożykiem obkrawam boki dopiero, gdy biszkopt całkowicie ostygnie.

      Usuń
  18. A jakie proporcje mam wybrać, gdy chcę zrobić w blaszce o wymiarach 35cm/23cm. Potrzebuje dobrego biszkoptu własnie na tort :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  19. a próbował ktoś z domieszką kakao?? ile czego mniej lub więcej??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aby otrzymać biszkopt kakaowy wystarczy 1/3 szklanki mąki pszennej zastąpić kakao i razem z mąką ziemniaczaną przesiać do piany z białek

      Usuń
  20. właśnie robię, rośnie jak wściekły

    OdpowiedzUsuń
  21. Odpowiedzi
    1. Biszkopt pieczemy 35-40
      Minut w 170 stopniAch C bez termoobiegu

      Usuń
  22. Wyszedł! Pierwszy raz robiłam biszkopt! I to pieczony w termoobiegu (awaria piekarnika przed świętami - klasyka) dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam ten przepis. Jest super, boski, cudowny i można zjeść "na sucho", bez kremu czy dżemu :D
    Jeszcze raz słonecznie dziękuję :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. EWELINKO niezmiernie mi miło, że biszkopt wyszedł i smakował; pozdrawiam serdecznie:-)

      Usuń
  24. Ciekawy przepis. Proszę mi powiedzieć jednak jak zwiększyć skłądniki, gdy chcę zrobić biszkopt o średnicy 30 cm ( i chcę go przekroić na 3 części a nie dwie)

    OdpowiedzUsuń
  25. Na blaszkę o średnicy 30 cm. zwiększyłabym składniki o 1/2 i dała 10 jajek. Wydaje mi się, że ubicie większej ilości białek niż 10 w jednej misce byłoby trudne.
    Aby precyzyjnie odmierzyć składniki możesz skorzystać z przelicznika foremek http://przeliczarka.herokuapp.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Mam pytanie szklanka 200 ml czy 250 ml

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1 szklanka ma 250 ml pojemności

      Usuń
    2. Szklanka szklance nie równa. Wykonana z cienkiego szkła będzie miała zazwyczaj do 250 ml ale, np te z grubego szkła przydymionego z uszkiem mają pojemność tylko 200 ml.

      Usuń
    3. szklanka o pojemnośći 250 ml ma pojemność zawsze taką samą niezmiennie od grubości szkła. Natomiast po wytarowaniu 250 ml wody szklanka mieści około 140 g mąki pszennej

      Usuń
  27. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  28. super dziekuje biszkopt bez proszku do pieczenia tego szukalam rewelacja pozdrawiam i polecam

    OdpowiedzUsuń
  29. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  30. Witam. Muszę Ci bardzo podziękować za ten przepis. Robiłam biszkopt pierwszy raz i od razu sukces. Szkoda, że nie zrobiłam zdjęcia. Wykonałam ciemny-kakaowy biszkopt, tyle że w prostokątnej, dużej formie 25/33. Wyszedł puszysty i wysoki. Moja teściowa robi cudne biszkopty ale muszę przyznać, że tym przepisem chyba Jej dorównałam. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  31. Pieknie sie zapowiadal, masa cudowna. Niestety przypalil sie i wyrosla wysepka na srodku :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po wyjęciu biszkoptu z formy można odwrócić go spodem do gôry i delikatnie odkleić papier. Jeśli wierzch mocno się przypalił polecam ściąć górę ciasta używając ostrego noża z ząbkami. Biszkopt jest wysoki więc nie powinno mieć to wpływu na wygląd i smak tortu.
      Pod koniec pieczenia warto obserwowć, czy wierzch ciasta nie przypala się zbyt mocno. W takim przypadku należy przykryć ciasto kawałkiem folii aluminiowej.

      Usuń
  32. dziekuje za odpowiedz, tort wyszedl pyszny, nie bylo czuc spalonego:) wysepka troszke opadla. Przepis mozna zaliczyc do udanych.mysle ze jednak piekarnik mi nawala

    OdpowiedzUsuń
  33. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  34. Robię identyczny tylko wszystko do końca mieszam mikserem .

    OdpowiedzUsuń
  35. Robię identyczny tylko wszystko do końca mieszam mikserem .

    OdpowiedzUsuń
  36. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  37. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  38. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  39. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  40. Wyszedł twardy, niesmaczny ;/;/ Innym razem korzystałam z innego, podobnego przepisu z dodatkiem sody i wyszedł super.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biszkopt z tego przepisu nie potrzebuje dodatku spulchniaczy typu proszek do pieczenia czy soda oczyszczona; rośnie dzięki dobrze ubitym białkom. To one nadają mu puszystości i lekkości. Białka należy długo ubijać stopniowo łyżka po łyżce dosypując cukier, który na końcu nie powinien być wyczuwalny w pianie ( warto nabrać porcje masy i rozetrzeć między palcami, lub spróbować). Piana na końcu powinna być lekka, lśniąca i puszysta; wówczas upieczony biszkopt będzie wysoki i delikatny.

      Usuń
  41. Robiłam ten biszkopt juz wiele razy. Stosuję go jako bazę do wszystkich ciast z kremem czy do serników jako podstawę. Nie wiem jak może się nie udać, może to wina piekarnika lub została zniszczona struktura białka. Robiłam i na dużych blaszka i na mniejszych, zawsze wychodzi.Żadnego biszkopt nie należy długo mieszać, z białkiem łączymy delikatnie.

    OdpowiedzUsuń
  42. logicznie i konkretnie. z 8 jajek i minimalnie zwiększonej porcji mąki (o jedną łyżkę) wychodzi forma średnicy 26 cm wypełniona po krawędź. czas pieczenia 43 minuty w 170C.

    OdpowiedzUsuń
  43. Czy można zastąpić mąkę przenna tortowa jakąś mąka bezglutenowa?

    OdpowiedzUsuń
  44. Czy można zastąpić mąkę przenna tortowa jakąś mąka bezglutenowa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąkę pszenną miżnamożna zastąpić ryżową. dobra będzie także mieszanka mąk: kukurydzianej i ziemniaczanej w proporcji 2:1 lu zmielonych orzechów i mąki ziemniaczanej

      Usuń
  45. Piekny wyszedl.swietny przepis.juz zapisany w zeszycie ze sprawdzonymi przepisami.Dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  46. Piekny wyszedl.swietny przepis.juz zapisany w zeszycie ze sprawdzonymi przepisami.Dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  47. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  48. Grzanie piekarnika ma być góra i dół?

    OdpowiedzUsuń
  49. Tak, góra i dół bez termoobiegu.

    OdpowiedzUsuń
  50. robiłam już dwa razy i wyszedl świetny !! nie opada, nie jest wypukły, polecam serdecznie i dziękuję :D

    OdpowiedzUsuń
  51. Robię dzisiaj drugi raz biszkopt z tego przepisu, pierwszy był pyszny i piękny! Oby i dzisiaj się udał bo chcę stworzyć tort :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że biszkopt udał się i tym razem. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  52. A jesli nie moge wylaczyc termoobiegu? :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli pieczemy z termoobiegiem obniżamy temperaturę o 20 stopni C

      Usuń
  53. Witam. Czy można przed włożeniem ciasta do piekarnika dodać jagody na wierzch?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, można dodać owoce

      Usuń
    2. Chciała bym jeszcze zapytać czy używając dużej blaszki 25x40 cm mam zwiekszyć proporcje?

      Usuń
  54. Wszystkie składniki x 1,6? :) nie wiem czy można zaufać przeliczarkom :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ilość składników Zwiększyłabym o 1,5 .przepraszam że tak późno odpisuję, ale aktualnie jestem na wakacjach.

      Usuń
  55. Najlepszy przepis ever. Robię na jego bazie torty i mało kto wierzy, że bez proszku biszkopt rośnie tak pięknie. Sprawdza się także dobry sprzęt - polecam mikser planetarny zwany potocznie kiciusiem :) Gwarancja udanych wypieków. Przepis podałam już kilku osobom dalej. Pozdrawiam autorkę.

    OdpowiedzUsuń
  56. Jestem kompletnym beztalenciem cukierniczym ale ten przepis wreszcie to zmienił:) Wyrósł pięknie :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  57. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  58. Można dodać truskawki na wierzch przed pieczeniem? Boję się bo są wodniste. Jakie owoce można dać na wierzch przed pieczeniem.

    OdpowiedzUsuń
  59. Biszkopt godny polecenia. Torty piekę już dosyć długo lecz to pierwszy biszkopt który mnie zaskoczył mega pozytywnie, bez proszku do pieczenia pięknie wyrusl, jak pisała autorka przepisu nie opadł.

    OdpowiedzUsuń
  60. Jestem pod wrażeniem,pierwszy raz robiłam i cudeńko, wysoki oczywiście rzuciłam z wysokości.

    OdpowiedzUsuń
  61. Wyszedł bezbłędie.Upiekłam w okrągłej tortownicy wysmarowanej olejem kokosowym+bułka tarta.Bez papieru.Wysoki i pachnący.Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  62. Wysoki, nie opada. Dziękuję;)

    OdpowiedzUsuń
  63. Czym można zastąpić mąkę ziemniaczaną?

    OdpowiedzUsuń
  64. korzystam z Twojego przepisu od kilku lat. Nie zamienię na żaden inny! Ten biszkopt jest idealny!

    OdpowiedzUsuń
  65. chciałabym dodać barwnik aby wyszedł różowy biszkopt. W jakim momencie najlepiej go dodac. mam w formie zelowej i płynnej

    OdpowiedzUsuń
  66. Idealny! Za każdym razem wychodzi idealny!

    OdpowiedzUsuń
  67. Witam serdecznie, czy biszkopt po upieczeniu rzucić do góry dnem czy normalnie?

    OdpowiedzUsuń
  68. Super przepis I biszkopt wyszedl

    OdpowiedzUsuń
  69. Faktycznie ten przepis jest idealny a opis bardzo dokładny :) jest baza do moich ciast od paru lat i nigdy mnie nie zawiódł - dziekuje :)

    OdpowiedzUsuń
  70. Super przepis ,biszkopt Perfect

    OdpowiedzUsuń
  71. Szkoda ,ze nie mozna dodac zdjecia ,na 30 cm blaszke dalam 10 jajek i reszte po 1/2 porcji ,odwrocilam so gory dnem i jest Perfect ,dziekuje i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  72. W innych przepisach jest dodatek wody lub oleju,żeby ciasto było wilgotne.Czy to jest wilgotne bez oleju?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. biszkopt jest odpowiednio wilgotny, nie trzeba dodawać oleju

      Usuń
  73. Witaj. Czym można zastąpić cukier? Syrop z agawy? Chciałabym zrobić tort na pierwsze urodziny córki, ale nie chce aby zawierał cukier. Myślisz że jeśli dodam trochę syropu z agawy to się uda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cukier ma o wiele większe znaczenie przy pieczeniu biszkoptu, niż może się wydawać. Zapewnia jemu puszystość i odpowiednią gęstość. To właśnie dzięki dokładnemu i długiemu ubiciu białek z cukrem, ciasto pięknie rośnie i nie opada po upieczeniu. Niestety wydaje mi się, że nie można zastąpić go syropem z agawy. Nie powinno się także zmniejszać jego ilości.

      Usuń
  74. Punkt pierwszy i najważniejszy, który zna każda doświadczona gospodyni biszkoptu się niesprawdza patyczkiem!!!!! To profanacja ciasta, to tak samo jakby sprawdzać w ten sposób drożdżowca, nie robi się tego. Piecze się od do, a potem od razu wyjmuje i rzuca o podłogę. Składniki z Pani przepisu można zmodyfikować do 5 jaj, ¾ szklanki cukru, ¾ szklanki mąki pszennej i ¼ szklanki mąki ziemniaczanej. To są moje proporcje, jak blacha wysoka taki i biszkopt. Dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  75. Dziś pierwszy raz piekłam i mi środek po wyjęciu opadł.Zrobil się dol

    OdpowiedzUsuń
  76. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  77. Faktycznie ten biszkopt ze zdjęci wydaje się jak z bajki. Na pewno był pyszny i nie było problemu z jego zniknięciem :) Już znalazłam fajny przepis na https://basiazsercem.pl i zaraz idę do kuchni. Narobiłam sobie wielkiego smaku jak tylko pierwszy raz spojrzałam na te zdjęcia. Zresztą kto nie lubi biszkoptów.

    OdpowiedzUsuń
  78. Już raz piekłam i był najlepszy ❤ mam pytanie bo chce upiec znowu i zastanawiam się czy mogę upiec w sylikonowej formie? Wyrośnie mi? :-)

    OdpowiedzUsuń
  79. Zrobiłam dziś ,ten przepis jest wspaniały nareszcie wyszedł mi biszkopt i dosłownie taki jak na zdjęciu. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  80. Biszkopt jest świetny. Upiekłam dwa takie same, oba ładnie wyrosły i miałam super wysoki tort :)

    OdpowiedzUsuń
  81. A ja tam pomyślałam - zamiast mąki ziemniaczanej, użyć kisielu owocowego? Robiłam babki z udziałem kisielu i wychodziły bardzo fajnie. Spróbuję z biszkoptem :p Kisiel w składzie do praktycznie mąką ziemniaczana, barwnik i aromat, więc raczej wyjść powinno :3 Dam znać.

    OdpowiedzUsuń
  82. Nie ma lepszego przepisu, zawsze idealny biszkopt😊

    OdpowiedzUsuń
  83. I o tto chodzi, biszkopt jeszcze mieszam ale już daje komentarz jak super napisany przepis krótko zwięźle zrozumiale a nie przepisy w których się zastanawiam czy to czytam o składnikach czy całym czyimś dzieciństwie przy okazji hahaha
    Polecam Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  84. Przepis bez super właśnie go zrobiłam polecam

    OdpowiedzUsuń
  85. moja przyjacióła ma zaniedługo urodziny i chce jej zrobić jakiś tort i wpadłam na tą stronę i jak czytam te komentarze to aż chce juz go zrobić

    OdpowiedzUsuń
  86. Dzień dobry czym moge zastąpic make ziemniaczana i ile dac ewentualnie zamiennika . pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  87. Super te przepis. zawsze robilam podobnie ale kilka Pani trików sprawiło że wyszedł idealny i nie opadł. Pierwszy mój biszkopt bez proszku czy sody. Extra.

    OdpowiedzUsuń
  88. Thanks for sharing. Always good to find a real expert. 먹튀신고

    OdpowiedzUsuń
  89. You have done a great job on this article. It’s very readable and highly intelligent. You have even managed to make it understandable and easy to read. You have some real writing talent. Thank you. yamaha dealer

    OdpowiedzUsuń
  90. I was truly thankful for the useful info on this fantastic subject along with similarly prepare for much more terrific messages. Many thanks a lot for valuing this refinement write-up with me. I am valuing it significantly! Preparing for an additional excellent article 사설토토

    OdpowiedzUsuń
  91. I was surfing the Internet for information and came across your blog. I am impressed by the information you have on this blog. It shows how well you understand this subject. Used Car Dealorship Berkshire

    OdpowiedzUsuń
  92. Yes i am totally agreed with this article and i just want say that this article is very nice and very informative article.I will make sure to be reading your blog more. You made a good point but I can't help but wonder, what about the other side? !!!!!!Thanks Airport Transfer Service

    OdpowiedzUsuń
  93. In the world of www, there are countless blogs. But believe me, this blog has all the perfection that makes it unique in all. I will be back again and again 검증업체

    OdpowiedzUsuń
  94. 이 게시물은 귀중하고 독특한 정보를 제공하고 있습니다. 멋진 기사를 만들기 위해 시간과 노력이 필요하다는 것을 알고 있습니다. 먹튀검증

    OdpowiedzUsuń
  95. That is why it can be more effective that one could essential investigation in advance of making. You'll be able to write increased content using this method. best online marketing services in usa

    OdpowiedzUsuń
  96. HI~Nice stuff, do tell us when you post something like that!먹튀검증

    OdpowiedzUsuń
  97. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  98. thanks for this really helpful for me as we are in a new generation all things change in a blink of eyes.
    파워볼사이트

    OdpowiedzUsuń
  99. Useful information. Lucky me I found your web site by chance, and I’m shocked
    why this coincidence did not took place earlier! I bookmarked it.
    스포츠토토

    OdpowiedzUsuń
  100. 온라인카지노
    this kinda bring has a good vibes to us as a readers and visitors in this wonderful blog thanks for this writer i salute your genuine effort into this.

    OdpowiedzUsuń
  101. Wow, I assume the viewers are extremely touched by your writing. I am really touched by your writing. I am extremely interested as well as envious of just how you compose such an excellent writing. Your handwriting resembles a well-known author, and also I believed I would certainly attempt to compose like you. Many thanks. 바카라사이트

    OdpowiedzUsuń
  102. Czy można prosić o składniki na formę o średnicy 28cm?

    OdpowiedzUsuń
  103. I am not speaking about totally free pens and espresso mugs
    using your emblem to them, I am speaking in regards to the digital immediate obtain supplies.
    In the last a few years, it is now possible, due to the boom inside the on the web industry.
    Check out the bingo reviews to get additional information regarding particular online bingo site and you will earn extensive money.
    오피사이트

    OdpowiedzUsuń
  104. It is perfect time to make some plans for the longer term and it’s time to be happy.
    파워볼

    OdpowiedzUsuń
  105. Your web site has excellent material. I assume it was a great possibility to alter my mind once more after reading this write-up. I'm creating like you. Would certainly you such as to see my article and also request for comments?바카라사이트

    OdpowiedzUsuń
  106. "I've been exploring for a little bit for any high-quality articles or weblog posts on this kind of house .
    Exploring in Yahoo I finally stumbled upon this website.
    Studying this information So I'm glad to show that I have an incredibly just right uncanny feeling I found out exactly what I needed.
    I most indubitably will make sure to do not disregard this site and give it a look on a constant basis."

    무료야설

    OdpowiedzUsuń
  107. I’m not that much of a online reader to be honest but your sites really nice, keep it up!
    I’ll go ahead and bookmark your site to come back down the road.
    Cheers
    오피월드

    OdpowiedzUsuń
  108. I think this is a really good article. You make this information interesting and
    engaging. You give readers a lot to think about and I appreciate that kind of writing.!!!스포츠토토

    OdpowiedzUsuń
  109. A certified company that everyone can enjoy safely!!!토토

    OdpowiedzUsuń
  110. You are so awesome! I don’t think I’ve read through a single
    thing like that before. So wonderful to find somebody with a few original thoughts on this issue.
    Really.. thanks for starting this up. This web site is something that’s needed
    on the internet, someone with a bit of originality!
    경마

    magosucowep

    OdpowiedzUsuń
  111. Fabulous, what a weblog it is!This web site gives valuable data to us, keep iit up. 토토


    OdpowiedzUsuń
  112. This is the right blog for anyone who wants to find out about this topic. You realize so much its almost hard to argue with you (not that I actually would want…HaHa). You definitely put a new spin on a topic thats been written about for years. Great stuff, just great! Feel free to visit my website;

    야설

    OdpowiedzUsuń
  113. Great content material and great layout. Your website deserves all of the positive feedback it’s been getting.파워볼 하는법

    OdpowiedzUsuń
  114. I have got much clear idea regarding from this article.I am pleased that I observed this site. 카지노사이트프로

    OdpowiedzUsuń
  115. You made such an interesting piece to read, giving every subject enlightenment for us to gain knowledge. Thanks for sharing the such information with us to read this. 토토사이트

    OdpowiedzUsuń
  116. When I read your article on this topic, the first thought seems profound and difficult. There is also a bulletin board for discussion of articles and photos similar to this topic on my site, but I would like to visit once when I have time to discuss this topic. 바카라사이트I think it would be nice if you come to if you can solve my problem.


    OdpowiedzUsuń
  117. I prefer merely excellent resources - you will see these people in 안전놀이터

    OdpowiedzUsuń
  118. I am very enjoyed for this blog. Its an informative topic. It help me very much to solve some problems. Its opportunity are so fantastic and working style so speedy. 안전놀이터

    OdpowiedzUsuń
  119. That s a good feeling about a good blog. I ll find out as I visit one by one. I think this kind of place will always be helpful. 먹튀검증

    OdpowiedzUsuń
  120. Wow! Biszkopt idealny😍 duży, puszysty, poprostu rozpływał się w ustach i co najważniejsze prosty w wykonaniu😊

    OdpowiedzUsuń

  121. Thanks for sharing with us this important Content.
    슬롯사이트

    found exactly what I used to be having a look for.
    슬롯사이트

    OdpowiedzUsuń
  122. Wyrósł pięknie dziękuję za przepis

    OdpowiedzUsuń
  123. As a practicing synthetic organic chemist.
    한국야동

    OdpowiedzUsuń
  124. Women International Summit for Entrepreneurship.
    한국야동

    OdpowiedzUsuń
  125. You can now easily buy a verified Coinbase account
    and start trading immediately.
    한국야동

    OdpowiedzUsuń